torstai 29. syyskuuta 2016

~ Crescent maailma ~

Olin hyvin yllättynyt kun etsin sopivaa vaunuja netistä ja kiertelin liikeissä. Ensimmäisen kerran mieheni kanssa kävimme yhdessä paikallisessa lasten lelu kaupassa, jossa oli erikseen vauvan osasto, mistä löyty hyödyllisiä tarvikeita. Löysin itseni katsomassa lastenvaunuja, kokeilimme kaikenlaisia ja monesta en tykännyt. Olin vakuuttunut etten löydä kaupasta yhtäkään vaunua, josta tykkäisin. Mutta silmiini osui Crescentin omasta valikoimasta 4 pyöräinen, turvallinen. Ajattelin heti että haluan tuollaiset mitkä löytyi kaupasta. Mieheni kanssa sovittiin, että keskustellaan ensin ennen kuin
ostamme mitään, mutta keskustelu päättyi siihen että ostimme ne 24.12.
Yllätyin kuinka helppo käytöinen vaunut olivat , vaikka jouduimme ottamaan 4 rengasta irti ja kantokopan laittamaan takapenkille. Silti olin tyytyväinen ja täynnä rakkauta vaunuja kohtaan. Olen ollut erittäin tarkka siitä, että vaunut pysyvät puhtaana ja olen niitä monen kuukauden aikana pyyhkinnyt pölyt kostealla pyyhkeellä. Vaikka meillä ei vielä lasta ole, olen hankinnut valmiiksi vauvanvaateita ja tarvikeita, jotka on siististi laitettuna laatikossa valmiina. Olin vielä teini-ikäinen kun sanoin vanhemmilleni etten koskaan tule hankkimaan miestä enkä lapsia, nykyään kun olen 20 vuotias olen vain naurannut niille kommenteille mitä huusin teini-ikäisenä. Olen huomannut sen että kaipaan todellakin omaa lasta ja omaa perhettä, minkä kanssa elää tulevaisuudessa ja kasvattaen heistä hyviä nuoria ihmisiä. Mietin usein, että olenko valmis hankkimaan lapsen kun sen aika on, olen vieläkin umpikujassa, koska pelkään että minusta tulee huono äiti lapselleni. Mietin myös että miksi sitten ostan lastentarvikeita, jos kerran en ole valmis, vaikka olen valmis tulemaan äidiksi ? Minulla on herännyt äidinvaistot usein, jonka mieskin on yhtälailla huomannut kun on vauvakuumetta nähtävissä. Vaikka heti haluaisikin pienokaisen masuun 9 kk:si miettii sitä, että kannataako heti tehdä lasta vai antaako ajan myötä tulla sen palkintona minulle kaikesta siitä mitä olen tehnyt sen eteen. Ajattelenkö ihan hölmöjä vai järkeviä asioita ? Tiedän ettei ole järkevää tähän ajankohtaan lasta hankkia, koska aika ei riitä, sekin myös että on vielä työtön. Haluan takaa lapselleni hyvän elämän, en sellaista elämää mikä aiheuttaisi meille kovaa huolta raha tilanteiden takia jne.. En ole yksinkertaisesti vielä valmis lapsen hankintaan, mutta lastentavaroiden, vauvavaatteiden kohdalla olen niihin valmis hankkimaan, lohduuttakseni itseäni vauvakuumeesta. Harkitsin jo 16-19 vuotiaana sitä minkälaiset vaunut haluan, ensin oli Emma Combi yhdistelmävaunut, josta todella unelmoin aluksi, ajattelin, että nämä vaunut olisi hyvät, mutta muutton jälkeen kun löysimme crescentit huomasin että runko on samanlainen kuin Emma Combi vaunuissa ja ilahduin heti, koska tiesin että haluan samanlaiset vaunut ilman mukisemmatta itselleni. Nykyään muodissa on nämä kolmipyöräiset ja nelipyöräiset jossa etu rengaat kääntyy, itse kauhistelin niitä koska tiesin että ne on vaaralliset, mitäs jos on katukivetyksessä kolo, johon ohuet renkaat osuvat huomaamatta ja vaunu kippaisi ? En halua sellaisella omia lapsieni henkeä vaarantaa, joten tyydyn sellaiseen vaunuihin missä ei ole ohuen lankoja renkaita tai kääntyviä. Muotiahan se on 2016, mutta niissä ei ole ajatteltu sen enempää turvallisuutta siksi ihannoin vanhoja vaunuja. Jokaisellahan on omat mielipiteensä näistä uusista vaunuista, jotka on "muodikkaita", joten jokainen ostaa tyylillään. Itse suuresti kauhistelen, mutta olen huojentunut että ehdin ostaa crescentin vaunut.

Crescent-vaunuissa on monia hyviä puolia kuten heijastimet, kahdella puolella jarrut tai mikä nyt niiden oikea nimitys on, sitten on valmiiksi hyttysverkko hupun koristuksessa ja pieni ikkuna, joka on suojattu hyvin, vaunut myös on kevyt, kestävä ja pystyy kääntämään työntö osan toiselle puolelle niin että saa vaunuista istuin vaunut, joten rattaita ei tarvitse hankkia erikseen. Mikä on tulevaisuudessa hyvä asia, monen asian kannalta.

~ Jos teillä lukijoilla, on jotain kysymystä teen lukijoiden kysymysten kera ensi kirjoituksessa kysymys-vastaus postauksen, johon valitsen asialliset kysymykset.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti